lørdag 6. august 2011

Hjemme fra ferie

Da er vi hjemme fra campingvogn ferien vår:) Vi har vært i Sverige, noe vi trives veldig godt med :) Første stopp var Leksand Sommerland, forrige torsdag. Hadde hørt veldig mye om dette, og mannen min hadde minner derfra. Men må nok si at vi ble litt skuffet. 1600 kr for store og små inn, og den som egentlig trivdes mest var nok 6 åringen vår. Ola på 3 år synes det ble litt skremmende, men han er ikke vann elsker akkurat. For de to største ble det litt kjedelig egentlig, kanskje mest pga at det ble så uoversiktelig og lite planlagt. Det var heller ikke noe ordnet forhold for å campe der om dagen.... Satt folk uber alles, men men... like blid. Vi campet videre et par dager ved Siljan sjøen. En liten, stille og rolig camping ved en strand. Ungene badet og badet, og vi voksne koste oss. På lørdag dro vi inn til Mora på shopping. Mor sjøl trålet etter butikker hun besøkte i fjor... Butikker med stæsj og hjerte ting. Fant endel gitt, og ikke minst billig stoff i lin kvalitet til noen vesker jeg planlegger..... - Så gikk ferden videre uten mål mot der sola var. Yr.no ble flittig brukt ;) så vi endte opp i Borlange der vi skulle handle litt.. Vi jenter var litt betuttet over at vi ikke fant noe kjøpesenter i Sverige, og plutselig kjørte vi oss på Kupolen... Et kjøpesenter med over 80 butikker, og DER fant jeg jo en interiør butikk - Kyckelikana og der fant jeg flere ting til ny kjøkkenet mitt ;)
Men det stengte jo så tidlig... rakk en halv time der. Ferden gikk så mot en campingplass, vi endte opp 4 mil unna Borlange. En vegkro med campinplasser ved et vann- Rossa camping i Grangarde. Idyll!! ikke så veldig flott camping, men så kjekt med ei lita brygge rett nedenfor vogna. Vi var der i 4 dager, badet kl halv 9 om morgenen, flere ganger på Kupolen, kortspill og kos om kveldene....Vi kunne rett og slett ikke dra fra finværet... Men i følge værmeldingen så varte ikke paradis for evig, så måtte sette snuten nordover og hjem. Siste natta lå vi en en skog, ikke langt fra en idyllisk strand som vi så på letinga vår etter overnattingsplass. Den var vi på neste dag.... Sand strand som var langgrunn og sol hele dagen! Flott, men vi var ikke alene akkurat. I 3 tida sula vi opp, laget oss middag og kjørte deretter de 40 milene mot Hegra. I går kom vi hjem til Bjugn der vi rakk å gjøre noe på huset på Ein Haugen før vi dro hjem og ryddet vogna.... Etter 1,5 uke med sol var det nedtur med styrtregn og 13 grader.... Men kanskje får jeg malt flere møbler i dag ;)