onsdag 8. august 2012

Bilderas

Her kommer noen bilder fra hvordan ståa er i farmor huset.

 Her startet vi på vaskerommet, som tidligere var farmors spiskammers og bod. Denne ble slått sammen og utvidet i fjor, og stått slik siden da.
 Her er det boret hull i gulv til sluken.
 Vinduet ble satt inn søndagskveld. Blir koselig å stå på vaskerommet ja, med masse lys inn og vakker skue ute ;)
 Måtte bare gha et minne fra tapeten :)
 Dette er stine sitt rom,, med hennes "nye" seng. Hun har ønsket seg Hemnes dagsseng leeenge, og i år fant bestefar en på Finn.no, som ikke var lengre unna enn på Stjørdal. Så da er det jo ikke lengre unna, enn at det går an. Selgeren var en bekjent av Bjørn, og som vi nettopp hadde truffet på oppi Tydal'n. Verden er jaggu ikke stor.
 Toalettet oppe ble det valgt en Hemnes innredning fra IKEA. Jeg byttet ut knottene til noen med diamanter på, og vips ble hele innredningen annerledes. Skal ha en på speilet også, for jeg fant maken på Byggmakker Fosen i går.
 På Hannah sitt rom har jeg malt muren med tavlemaling, noe som falt i smak til de 2 småttisene. Her er det nok den minste gull klumpen som har ute på skribleferd ;)
 Nå står det en gammel seng etter farmor, samt skuvsenga, inne på Hannahs rom. Men hun skal også ha Hemnes Dagsseng, så rommet er ikke ferdig enda. Det er også bare hengt opp midlertidige gardiner.
 Eldste pia Marthe sitt rom. Hun er i tvil om hun ønsker gardiner, for hun liker vinduet, lyset og "enkelheten" som det er nå så godt. Tror nok det må inn ei rullegardin eller en lift garding her. Hemnes Dagsseng står på ønskelista her også ;)
 Her er vårt soverom fra en annen vinkel.
 Pga endel vanskelige hjørner i skråtak valgte vi å bruke hjørneklosser. Disse lager vi selv, og sparer tusenvis av kroner. Mitt neste prosjekt er nå å hive meg på alle spikerhull på listverk, og male de med Supreme Finish. Fikk tips om det på malerforretning og Byggmakker i går. Den er høyglanset, og gir et nydelig resultat.
 Bildet er tatt fra balong og inn.
 Fuglehuset mitt fikk besøk fra en fugl. Den fant jeg i en eske med rot etter farmor <3 p="p">
 Den gamle kosebamsen min har fått hedersplass ;)
 Nå er trapp oppgangen ferdigmalt. Tapeten nederst blir lagt på når alt er ferdig oppe. Begynte med litt elektrisk arbeid i går, men manglet lettiklemmer og listverk forå få det helt herdig inne på do. Ser endel finish ting som mangler etter hvert nå.
Stue gulvet er det neste "store" prosjektet. Nå er det pusset en gang med pussepapir grovhet 16. Nå venter vi på litt finere papir så vi får tatt det ferdig. Vi vil også male stuegulvet med oljemaling i glans 40 for å få en blankere og jevnere overflate.

Hadde vært koselig om du la igjen en kommentar :) Da blir jeg så glad :)

Ha en strålende dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar