fredag 24. august 2012

Over gjennomsnittet...

.... glad i å male ? Jepp, jeg er nok det :) Jeg har den siste uka malt "grov panelet" i enden av soveromsgangen 4 strøk sånn ca. Her brukte jeg vannbasert maling i fargen CHI- som stortsett brukes over alt ;) Jeg liker den hvit fargen. Egentlig skal det panelplater på veggene der, men pga at vi skal bygge ut vil jeg ikke gjøre det nå. For i mellom tiden skal vi lage en garderobe løsning der med hyller og et forheng.
Så når veggene der var ferdig begynte jeg å pusse kantene på gulvet i gangen. Deretter ble det 3-4 runder med den store pussemaskina! Så utrolig glad pappa investerte i den maskina... Sett mørkt på å sitte på kne og pusse alle gulvene med ei lita maskin ja...... Og gulvene blir virkelig flotte. Skulle bare ønske jeg ikke var så nøye ;)
Har funnet ut at det blir finest å male med kost og pusse lett mellom hvert strøket. Her har jeg brukt 180 papir.


Her har jeg nettopp malt ferdig gangen- 3 strøk med pensel. 


Synes de gamle stolene var en en flott kontrast til det hvite. Gleder meg til listverk og strøm er lagt så vi får litt lys inn i ganger og på soverom.



For jeg er rimelig lei av x antall meter med skjøteledning- OVER alt ;)


Min mann jobber natt skift denne uka, så etter at han hadde koblet avløp på kjøkken og satt inn noen skuffer etc og dro på jobb, hev jeg meg over kjøkkendelen og ryddet... Det var rett og slett kaos der ute. Etter ei uke med intens montering lå det sager, skrujern, borrer, skruer, rørdeler etc etc over alt.....  Min kjære har vært utrolig flink til å jobbe på kjøkkenet altså. Glad jeg har en så handy man ;) Jeg som er vant til en handy far, kunne jo aldri ha hatt en mann med ti tommeltotter ;)
Det var i allefall utrolig deilig å kunne gå normalt over gulvet. Fikk også lagt ny tapet på nord veggen etter at den ble skrapet opp langs hele benkesiden etter at vi prøvde å legge på benkeplaten. Den var litt for bred. Jeg er så lykkelig for at det var nok tapet igjen, og at det gikk bra å legge over den "gamle"....



Så etter ryddinga var ferdig, og det var mørkt ute og ungene i seng koste jeg meg med stearinlys over alt på kjøkkenet. Elsker det kjøkkenet allerede. Gleder meg til å få vann inn dit, og få malt gulvet. OG det skal skrives historie på Ein-Haugen nedre når vannet kobles - oppvaskmaskin for første gang i bruk..... Mon tro hva farmor og farfar hadde sagt om de hadde sett huset.... ( kanskje gjør de det og for alt jeg vet )

Ha en strålende fredda'n alle sammen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar